Herois de la muntanya by Nicky

bon dia marukes
doncs estem vius i ademes no ens vem mullar gens…….perque ahir vem plegar com a gallinetes que s’espanten quan cauen 4 gotes ( uns 112 litres a st Pau de Seguries van dir a TV3) ,,,res que no es pugui passar amb un bon “gorra -tex” de cal traces.

si anem per ordre cal dir que aquests del PROBIKE enguany s’han superat en duresa a la edicio de l’any passat .Dissabte la volta al CANIGO va ser d’allò mes fort que jo m’he menjat damunt la BTT.Mes de 9′ 5 hores pedalant per un total de 11h16′ comptant parades als avituallaments.Si li fotem un cop d’ull al cateye canta mes de 129 kms i de 4.100m de desnivell.

Veient aquests numeros no m’estranya que aquesta edicio la participacio fos clarament inferior a la volta a la Cerdanya 2010.Nomes 62 parelles i algun trio erem a la parrilla de sortida ( lo de parrilla es un txist però alguns devien arrivar ben rostits ) dissabte a les 5:30h del mati ,negre nit i per davant un etapon pirenaico digne d’etapa reina del TOUR.

només de sortida de Prats ja veiem que no fa gens de fred , el cel estrellat i un port de 30kms per escalfar les cames ,uns 14kms de carretereta i pista asfaltada i uns 16 kms finals a dalt el cim de PlaGuillem per una pista pedregosa que si t’agafa al final del dia enlloc de bon començament et cagues en la mare que la va parir.Arrivem dalt a 2.300m i la baixada seguim igual pel pedregar,direccio refugi de Marialles i Vernet les Bains,ohhh ka maku.
1r control i trobem al Pere, un colega de fatigues del tnick que s’ha obert el cap despres de sortir volant en un revolt…chapa i pintura i al tajo que queden només 100km .
Passem poblets com Fillols,Tayllerant on la gent aparca el tractor al mig de la crta i no passa res, bonjour, bonjour,preguntem pel Pere Codonyan TV3 Vallespir ,la catalunya nogggg, i arrivem a un sender de baixada molt xulo ,tecnic però que baixa tant que ja es veu a venir que per sortir d’allà tocarà posar plat petit ,,,i efectivament …17 kms de plat petit ens esperen ,un puertarraco del copon que fa autèntics estralls entre el personal….
pista ampla ,rectes llargues ,boscos i paisatge d’alta muntanya i tot el que tu vulguis ,però toca pringar de valent , port només apte per a consumats “grimpeurs” escaladors.
Però per si no querias caldo,arrivem a dalt el cim i enlloc de trobar.nos amb una baixada llarga i bona per recuperar ens foten ensigalar per un GR impracticable ,gairebe 1km de bici a coll, pedres , cops amb els pedals …fins per fi arrivar a una pista asfaltada i el següent control,,,inici del tram cronometrat,,,que com no podia ser d’altra manera pujada i mes pujada , col de Palomere i a dalt una torre de guaita tipus torrota de l’Obac i final de crono.Ja portem uns 90kms i ens diuen que han passat 23 parelles pel control ,,anem be.

ara per fi toca una baixada llarga i d’asfalt per anar a buscar el 4rt coll de la etapa ,tot per dintre el bosc,asfixiant ,xafogor ,tronades a dalt el coll d’on veniem ,4 gotes però no cal tapar-se , aqui ja fa mal tot ,esquena ,cul ,cames ,cervicals i ronyons ,però gaudim de grans vistes de la vall un cop sortim a bosc obert, aquest part es molt ciclable amb bon terreny per fer correr la BTT ,,,darrer control, queden uns 20kms i només una rampa de carretera de muntanya ,col de Sossous, i ja vegem a baix a la vall Prats de Molló,,son les 16:45h ,fa un sol i una tarda fantàstica i entrem a meta.
Ara toca anar cap al bungalow a recuperar ,comentar la jugada i estirar les cames fins al vespre i anar al Foyeur on fan el briefing i ens donen el roadbook de la 2ª etapa.

52 kms i uns 1.500m de desnivell ,TRAM D’ORIENTACIÓ inclòs prop del coll d’ARES,,sembla a priori mes divertida i betetera que la 1ª.,,,,,però ja ens diuen els srs PROBIKE que les previsions de meteofrance son dolentes amb pluja i tronades ,,,que efectivament es cumpleixen i durant la nit cau una manta d’aigua que ens treu les ganes de pringar.Ens llevem a les 6h i no plou , esmorzem però la decisio està presa i anem a meta a comunicar la retirada ,com que es negre nit no es veu res ,però tenim clar que a 1.600m quan es corona coll d’Ares no farà pas sòl….i aixì ho confirmem quan a quarts de vuit passem amb el cotxe cami de tornada i la boira impedeix veure res mes enllà de la crta.

c’est fini , a casa tinc el roadbook de la 2ª etapa per anar a fer-la amb vosaltres quan tingueu permís de capitania mayor,,la jefa vull dir.